Welcome to Bisevo!

Home → Tara Beata Racz

Rođena sam 1991. u Zagrebu. 2010. sam završila Klasičnu gimnaziju u Zagrebu te sam nakon toga upisala studij psihologije na Filozofskom fakultetu. Paralelno s diplomskim studijem psihologije upisujem prvu godinu preddiplomskog studija slikarstva na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu.

Psihologiju sam završila 2016. godine, a za uspjehe i zalaganje tijekom studija nagrađena sam s dvije Dekanove nagrade za izvrsnost.

Trenutno sam studentica 4. godine slikarstva i dosad sam sudjelovala u nekoliko zanimljivih projekata, radionica i izložbi. Nadalje, završila sam 2 godišnju edukaciju iz Kliničke ekspresivne art terapije (engl. Clinical Expressive ART Therapy - CEAT) pod vodstvom izraelskog kliničkog psihologa i art terapeuta dr. Avi Goren Bara, kojemu od završetka edukacije pomažem kao asistentica u vođenju programa.

Od studenog ak. godine 2014./2015 pa sve do danas, u suradnji s kolegom dr. Ivanom Barunom osmišljavam i volonterski provodim program radionica kreativnog izražavanja pod nazivom „Svijet i ja, ja i svijet“. za pacijente Psihijatrijske bolnice Sv. Ivan u Zagrebu u sklopu projekta suradnje ALU i Psihijatrijske bolnice Sv. Ivan. Za taj projekt sam nagrađena Rektorovom nagradom za društveno koristan rad u akademskoj i široj zajednici.

Drago mi je što sam imala priliku sudjelovati na rezidenciji na Biševu. Biševo me oduševilo svojim bojama, mirisima, zvukovima, teksturama, kao i srdačnim ljudima. Atmosfera na otoku je idealna za stvaranje, kreativno izražavanje i generiranje novih ideja. Odlazak tamo mi je pomogao da se odmaknem od rutine svakodnevnog užurbanog života, te u miru i tišinim, obnovim vezu sa svojim pravim bićem.

Bisevo island

Bisevo Island smjestio se nedaleko od otoka Visa, preko puta gradića Komiže. Ima 11 stalnih stanovnika.

Krasi ga nekoliko prelijepih pješčanih plaža, puno staza za pješačenje i tajni za otkrivanje, te je pravi netaknuti dragulj divlje prirode. Ljeti privlači mnoštvo turista zbog svoje poznate Modre špilje. Ima jako malo svjetlosnog zagađenja što mu omogućava duge zvjezdane noći. Dom je nekoliko autohtonih vrsta ptica, nema otrovnih životinja ni kukaca, posve je pitom prema prijateljski nastrojenim ljudima.

Why Bisevo needs artists?

Svaki otok ima svoju dušu, a svaka duša potrebu da ju se razumije i poštuje.

Nažalost smo, neki kao stalni, a neki povremeni stanovnici Biševa, svjedoci kako se posljednjih godina Biševo "muze" u komercijalne svrhe, te se polako pretvara u još jednu u nizu dnevnu destinaciju i turističku senzaciju, što odjekuje nepovratnu devastaciju. U tom procesu gubi dio svog identiteta i tradicije, njegova se povijest zaboravlja, a njegovi putevi zarastaju. Ideja za koloniju je nastala kao reakcija na ovaj proces, u želji da na otok dovedemo kreativne mlade ljude kojima ćemo prenijeti dijelić ovog znanja i pokazati im otok, a koji će zauzvrat biševski genus loci uobličiti u umjetnička djela, te s izlaganjem tih djela u uvali Mezuporat na Biševu stvoriti kulturnu ponudu u ovom turističkom žarištu. Otok se pokazao kao savršena lokacija za umjetničko stvaralaštvo, jer umjetnicima pruža izolaciju, mir, te potpuno stapanje s prirodom, kao i sa sobom i svojom vizijom.

Vođeni mišlju "budi promjena koju želiš vidjeti", ovo je jedan mali pokušaj s velikom ljubavlju prema otoku, da se Biševo obogati kulturnom i kreativnom energijom koju pobuđuje u svakom pojedincu, te da se njegova ljepota na taj način podijeli sa svijetom.

Short video from summer residence 2017

Conditions for staying on the island

Život na Biševu je pravi povratak prirodi i postavlja izazov modernom čovjeku u snalaženju i preživljavanju bez tehnologije, dućana, vode iz slavine i drugih ljudi. Molimo vas da se upoznate s uvjetima boravka na otoku kako bi se uspješno pripremili.

Činjenica da je Biševo teško dostupno i relativno izolirano nosi i prednosti i mane.

Nema pitke vode — Molimo vas da ponesete svu vodu koja vam je potrebna za piće i kuhanje. Voda za pranje suđa, robe, sebe i drugih postoji u obliku kišnice iz gustirne.

Nema dućana — Potrebno je dobro isplanirati i ponijeti sve što bi vam moglo zatrebati u razdoblju boravka: od hrane do hammocka (iskrena preporuka!) i knjige za na plaži.

Volimo se, međusobno se poštujemo i zabavljamo - Slavimo što smo živi :)

Accommodation and meals

Bisevo

U kući u kojoj se odvija rezidencija su dostupne tri odvojene sobe sa sedam kreveta, funkcionalna kuhinja, dva wc-a, terasa i vrt.

Od kućanskih aparata u kuhinji su (osim štednjaka i hladnjaka) na raspolaganju pekač kruha, blender i dehidrator. Voda se skuplja putem bunara i nije pitka, no može se koristiti za pranje suđa, umivanje i zalijevanje.

Naši gosti mogu koristiti i kućni laptop. Wi-Fi dijelimo preko mobilnih uređaja.

Sama kuća se nalazi 50ak metara od pješčane plaže na kojoj se nalaze dva ugostiteljska objekta.

How to get to Biševo?

Biševo je najdalji naseljeni otok u RH i jedini otok u RH do kojeg se dolazi s trajektom od drugog otoka. Kako biste došli do Biševa, prvo morate doći trajektom iz Splita do otoka Visa, autobusom do Komiže te prespavati u Komiži. S komiške rive u 8 ujutro hvatate državnu brodsku liniju br. 612, poznatiju kao “Pruga”, s kojom se vozite do uvale Porat. Putovanje traje oko 1h i 20 min. Cijena povratne karte je 50kn.

Kako bi došli nazad do Splita, opet ćete po povratku u Komižu morati prespavati jednu noć jer su brodske linije neusklađene. Konzultirajte raspored trajketnih linija.

Alternativu Pruzi nudi nekoliko prijevoznika s gumenjacima iz Komiže koji stižu do Biševa za 15-ak minuta, te vas mogu odvesti i dovesti bilokada za stotinjak kuna po osobi. Ovi prijevoznici rade isključivo od svibnja do listopada.

Open location in Google Maps.

Press clippings

Večernji list 4. December, 2018.

Umjetnička kolonija uz plažu i more na Biševu »

Vizkultura 4. December, 2018.

Otok umjetnosti »

Diary

Koncept rezidencije
Rad

Work

Umjetnici su kroz 7 dana obilazili otok, skupljali materijale i pronalazili inspiraciju u prirodi, te stvarali umjetnička djela u maniri "assemblage". Ova vrsta stvaralaštva se pokazala vrlo ekološki osviještenom, jer su umjetnici pri prikupljanju materijala očistili okoliš i plaže, a pronađenim starim predmetima udahnuli novi život.
Izložba

Exhibition

U sklopu rezidencije napravljena je izložba nastalih radova (uz tehničku podršku direktorice Nautičkog centra Komiža gđe. Brigite Fiamengo) u uvali Mezuporat, gdje su umjetnici izložili svoje radove pred više od 100.000 ljudi, koliko ih godišnje prođe kroz Mezuporat, na putu za poznatu Modru špilju.
Izleti

Trips

Obišli smo cijelo Biševo, od Salbunare, Mezuporta, Polja, do rta Gatule, vrha Stražbenice i Modre špilje. Neki od puteva su obnovljeni, no neki polako zarastaju i padaju u zaborav. Želja nam je obilježiti sve puteve i svake godine ih utabati ispočetka.
Dodatne aktivnosti

Activities

Unutar dodatnih aktivnosti na rezidenciji organizirano je “Kino Biševo”, na kojem su nekoliko večeri za redom projicirani filmovi uz kokice. U jutarnjim satima pružala se mogućnost vježbanja joge uz stručnu voditeljicu Ladu Kraljević.

Organisers

Stjepan Tafra

Rođen sam i odrastao u Splitu, a stalni stanovnik grada Komiže postajem 2010. godine. Idealan spoj osobnog i profesionalnog života pronašao sam u fotografiji i web dizajnu, kroz koji imam priliku primijeniti fotografiju i znanje grafičkog dizajna kojeg sam stekao kroz samostalan rad i učenje. Ponosni sam član Hrvatskog dizajnerskog društva. Sudjelovao sam na brojnim izložbama sa svojim fotografijama u Komiži i Visu, te u brojnim malim kulturnim inicijativama na otoku, u radu na promotivnim materijalima i fotografiranju. Volim timski rad i smatram da smo uspješniji kad se udružimo u suradnji nego kad djelujemo sami.

Pogledaj portfolio »

Lada Kraljević

Rođena sam 1973. u Herbola‐zheimu. Od ranog djetinjstva puno sam putovala i živjela u raznim gradovima što je pridonjelo razvijanju mog avanturističkog duha. 2003 počinje moje školovanje za učitelja yoge te uspješno završavam edukaciju u New York-u 2008. Zadnjih 8 godina živjela sam na Biševu gdje smo pokušali oživjeti zajednicu kroz osnivanje Mjesnog odbora, snimanje dokumentarnog filma iOTOK, ekoloških akcija te povezivanjem sa drugim otocima. Iznimno mi je drago da sam sudjelovala u umjetničkoj koloniji koja daje otoku novi aspekt i mogućnost razvoja. Mladi umjetnici puni entuzijazma, ideja i životne snage pravi su vjetar u leđa ovome biseru Mediterana i njegovim stanovnicima.

Sara Grubić

Rođena sam u Zagrebu na zimu 1991. Bila sam sretno dijete i odrasla u osbu koja cilja na samorazvoj i napredak, srecu i unutarnji mir. Nakon završene Klasične gimnazije upisujem Akademiju Likovnih Umjetnosti u Zagrebu. Uz likovnu umjetnost uživam u šetnjama prirodom, volim pjevati citati volim ljude i sva ziva bića. Sretna sam što mogu sudjelovati u ovoj predivnoj inicijativi. To je savršen primjer kako se uz malu inicijativu i puno ljubavi i predanosti mogu «micati stijene». Veselim se budućim pothvatima, tko zna sto će se sve izroditi iz ove priče. Neka život bude pjesma!

Frequently asked questions

Mogu li dovesti svog partnera ili člana obitelji na rezidenciju?

Ne. Rezidencije su namijenjene isključivo umjetnicima.

Da li su dozvoljeni kućni ljubimci?

Da, ali uz prethodnu najavu.