Dobrodošli na Biševo!

Dnevnik

Kajakom od Biševa do Splita

26.08.2022.

"Prošlo je više od 15 godina od kad sam susreo 5-oricu mladića na zapadnoj obali Visa koji su se po noćnoj bonaci u pasari s pentom dovezli iz Trogira na ribarsku noć u Komiži… tada mi je to djelovalo kao nedohvativa i fascinantna avantura. 10 godina iza toga na južnoj obali Hvara naletio sam na troje francuza u sit on top sea kajacima. Veslali su od Marseillesa do Istambula. Tako duboka impresioniranost koju sam u takvim trenutcima osjetio, može se desiti kad zapravo u sebi želiš nešto slično - otisnuti se sa svim što ti treba u plavetnilo i prepustiti se jednostavnosti i čistoći robinzonskog putovanja.

Uslijedila su redovita ljetna veslanja Jadranom, počevši od kratkih jednodnevnih pa sve do višednevnih. U tome su se izmijenila razna posuđena plovila, sve dok nije došao trenutak koji sam dugo čekao, da zaveslam u vlastitom sit in seayaku, upravo onakvom u kakvom su me fascinirali spomenuti francuzi. Igrom slučaja takva dva su me čekala kod dragog prijatelja Stjepana na Biševu, i eto prilike za otići po njih trajektom, a vratiti se do Splita na vesla i ponoviti đitu mladih Trogirana. Društvo u drugom kayaku mi pravi Tin inače partner u stijeni, a sad evo i na veslu.

24h od polaska iz Zagreba počašćeni smo slasnim kolačem u Poratu (hvala Domina!) i hvatajući povoljni podnevni maestral veslamo prema Visu. Kako smo i penjači ne propuštamo istražiti fascinantne klifove oko uvale Pritiščina od kojih se bilo zaista teško odvojiti. Dan nam završava na Budikovcu, zadnji zaveslaji po konkretnim valovima i večernjem vjetru u prsa. Prognoza je obećavala mirne noći i prijepodneva uz uobičajeni popodnevni maestral. Dali smo sve od sebe da ga iskoristimo u našu korist iako nam je generalni smjer bio putem sjevera.

Mirno jutro koristimo da pređemo do Paklenih otoka, i nakon pauze za ručak uhvatimo maestral uz sjevernu obalu Hvara prema Starigradu. Umjesto toga dočekala nas je popodnevna fjaka i umorni čekamo noć na plažama pod Brusjem. Tin izražava želju za noćnim veslanjem i iako teškom mukom, krećemo nešto iza 3h ujutro prema Braču. Mir i užitak noćnog zaveslaja i izlaska sunca nasred kanala nadmašuje sva očekivanja. Uz kratki spavanac na kraju Brača i ručak pred Stomorskom na Šolti nastavljamo prema Čiovu, pokušavajući uhvatiti bočni popodnevni maestral. Otvaramo improvizirano jedro između dva kajaka i u tandemu stišćemo što bolji kut da se dokopamo litica južne obale Čiova, da nas ne baci previše prema Splitu. Uz zalazak sunca penjemo po stijenama i noć provodimo na sjevernoj obali s pogledom na Kaštela i uzlijetanja s Trogirskog aerodroma. Zadnje jutro ove trodnevne ture (ukupno 72h) u laganom tempu provodimo penjući na Sustipanu i iskrcavanju na Kašteletu.

Hvala Stjepanu na podršci, prilici da opet posjetimo Biševo i napustimo ga na do sad najljepši način.

Povezani sadržaj

Pomozite podržati budućnost umjetničkih rezidencija na otoku Biševu »